Terug naar het spoorwegviaduct waar we onze fietsen achtergelaten
hadden. Om voor ons onduidelijk redenen had men hier een stuk van
het terrein volkomen omgeploegd.
De bruggehoofden lijken duidelijk
voor meerdere sporen bedoeld te zijn.
Kaalslag en brug. (Dat wazige knikje
middenin de foto is het resultaat van het niet helemaal goed kunnen
aanelkaar plakken van twee foto's.)
Hierna volgt het spoor de Zuid-Willemsvaart voor het naar het westen
afbuigt richting België.
We volgen het spoor op de fiets en
kijken zo nu en dan hoe het erbij ligt. Het spoor blijft prima begaanbaar
hier.
Een tijd lang ligt er een tweede spoor
naast het hoofdspoor. Dit stopt ergens halverwege de vorige en de
volgende brug bij dit stootblok.
Een forse brug voor een onbeduidend
zandweggetje. We konden helaas nergens een jaartal ontdekken.
Bovenop de brug, oprukkende braamstruiken.
De brug lijkt breed genoeg voor dubbelspoor.
Hier kwamen we een, in een voor ons noorderlingen moeilijk verstaanbaar
dialect sprekende man tegen. Hij had een versleten blauw NS-jack aan
en zei dat hij bij de spoorwegen werkte, maar wat hij dan precies
hier bij deze verlaten spoorlijn deed werd niet helemaal duidelijk.
Iets met de volkstuinen een eindje verderop. In elk geval vond hij
het prima dat wij foto's maakten.