Het booggedeelte van de brug was afgesloten met een stuk wapeningsmat.
Hier was gemakkelijk omheen te klimmen, maar helemaal zonder reden
was de afsluiting niet. Het brugdek zit vol gevaarlijke gaten en
de betonnen 'tegels' die als looppad dienen liggen hebben een twijvelachtige
ondersteuning.
De diepte van het gat tussen de dwarsliggers,
op de foto niet goed te zien, was groot genoeg dat ik niet verder
durfde.
En als je de staat van de balken bekijkt
was ik al veel verder dan ik had mogen gaan. Beter opletten.
Aan de overkant zijn ze bezig met
de verbreding van het kanaal. Hier was de brug bijna voor gesloopt.
Aan de hijskraan kun je de afmetingen van de brug afschatten. De pijlers
zijn duidelijk voorbereid op verdubbeling van de spoorlijn.
Na de brug vervolgt het spoor zijn weg naar Bilzen. Helaas was mijn
tijd in Maastricht bijna op omdat ik ook nog weer helemaal terug naar
Enschede moest.
Als laatste nog een wat saaie foto.
Het spoor loopt onder deze brug door een ingraving, vanaf de brug
gezien weer aardig overwoekerd.
Tot zover de spoorweg. Maar je bent natuurlijk niet in Maastricht
geweest zonder even rondgespookt te hebben in de mergelgroeves. Dus
op de volgende pagina daar nog een paar plaatjes van.