p:
0-1-2-3-4-5-6-7-8
Home
Personal
Railtracking
Enschede-Gronau
Enschede Noord -
Enschede Zuid -
Leeuwarden -
Hellendoorn -
Goor - Neede -
Zoutkamp -
Maastricht -
Lanaken
Winterswijk -
Winterswijk -
Bocholt - Borken
Quakenbrück -
BW Rheine
Rheine -
Burgsteinfurt -
Hochneukirch -
Jülich -
Ruwertalbahn
Hunsrückbahn
Leeuwarder
Franeker - Arum
Einde Dokkumer
BW Oebisfelde
Oebisfelde -
Salzwedel -
Badel -
Abandoned
Grootse Plannen
Other

Het booggedeelte van de brug was afgesloten met een stuk wapeningsmat. Hier was gemakkelijk omheen te klimmen, maar helemaal zonder reden was de afsluiting niet. Het brugdek zit vol gevaarlijke gaten en de betonnen 'tegels' die als looppad dienen liggen hebben een twijvelachtige ondersteuning.

De diepte van het gat tussen de dwarsliggers, op de foto niet goed te zien, was groot genoeg dat ik niet verder durfde.

En als je de staat van de balken bekijkt was ik al veel verder dan ik had mogen gaan. Beter opletten.

Aan de overkant zijn ze bezig met de verbreding van het kanaal. Hier was de brug bijna voor gesloopt. Aan de hijskraan kun je de afmetingen van de brug afschatten. De pijlers zijn duidelijk voorbereid op verdubbeling van de spoorlijn.
Na de brug vervolgt het spoor zijn weg naar Bilzen. Helaas was mijn tijd in Maastricht bijna op omdat ik ook nog weer helemaal terug naar Enschede moest.

Als laatste nog een wat saaie foto. Het spoor loopt onder deze brug door een ingraving, vanaf de brug gezien weer aardig overwoekerd.
Tot zover de spoorweg. Maar je bent natuurlijk niet in Maastricht geweest zonder even rondgespookt te hebben in de mergelgroeves. Dus op de volgende pagina daar nog een paar plaatjes van.
Previous PageNext Page

Creative Commons License