Even verderop vormt de draaibrug over het kanaal een onoverkomelijke hindernis
in mijn wandeltocht. De brug staat namelijk (zoals wel te verwachten viel)
open.
Bootje, draaibrug.
Draaibrug gezien vanaf de andere kant
Na een tijdje bootjes kijken omgelopen en het spoor vanaf de andere kant
van de brug verder gevolgd. Hier ligt nog een tweede spoor dat eindigd tegen
een stootblok vlak voor de brug. Dit spoor blijkt later een steekspoor voor
een industrieaansluiting.
Ergens tussen het groen rechts ligt een
steekspoor voor nog een andere industrieaansluiting
Dit is de fabrieksaansluiting, het spoor naar Stiens is links te zien.
Met een grote boog sluit het spoor aan op het rangeerterrein van station
Leeuwarden.
Bordje en twee bielzen dwars over het spoor,
dit is het begin van het spoor naar Stiens.
Ik besluit de industrieaansluiting nog te volgen. Deze loopt een heel
eind langs de Marshallweg om dan vlak voor het hek van een bedrijf te eindigen.
Heel nuttig.
Einde spoor. Misschien dat de rails onder
de bestrating verdwenen zijn, ik vermoed echter dat het gewoon opgeruimd
is.
Een blik op het horloge leerde me dat ik toch dik 3 uur onderweg was
geweest van Stiens naar Leeuwarden.
Hiermee komt een einde aan mijn speurtocht naar restanten van 'Het Dokkumer
Lokaaltsje, gelukkig zijn er nog genoeg andere verdwenen spoorlijnen te
onderzoeken.