p:
0-1-2-3-4-5-6-7-8-9
Home
Personal
Railtracking
Enschede-Gronau
Enschede Noord -
Enschede Zuid -
Leeuwarden -
Anjum
Hellendoorn -
Goor - Neede -
Zoutkamp -
Maastricht -
Winterswijk -
Winterswijk -
Bocholt - Borken
Quakenbrück -
BW Rheine
Rheine -
Burgsteinfurt -
Hochneukirch -
Jülich -
Ruwertalbahn
Hunsrückbahn
Leeuwarder
Franeker - Arum
Einde Dokkumer
BW Oebisfelde
Oebisfelde -
Salzwedel -
Badel -
Abandoned
Grootse Plannen
Other
Even verderop vormt de draaibrug over het kanaal een onoverkomelijke hindernis in mijn wandeltocht. De brug staat namelijk (zoals wel te verwachten viel) open.

Bootje, draaibrug.

Draaibrug gezien vanaf de andere kant
Na een tijdje bootjes kijken omgelopen en het spoor vanaf de andere kant van de brug verder gevolgd. Hier ligt nog een tweede spoor dat eindigd tegen een stootblok vlak voor de brug. Dit spoor blijkt later een steekspoor voor een industrieaansluiting.

Ergens tussen het groen rechts ligt een steekspoor voor nog een andere industrieaansluiting

Dit is de fabrieksaansluiting, het spoor naar Stiens is links te zien.
Met een grote boog sluit het spoor aan op het rangeerterrein van station Leeuwarden.

Bordje en twee bielzen dwars over het spoor, dit is het begin van het spoor naar Stiens.
Ik besluit de industrieaansluiting nog te volgen. Deze loopt een heel eind langs de Marshallweg om dan vlak voor het hek van een bedrijf te eindigen. Heel nuttig.

Einde spoor. Misschien dat de rails onder de bestrating verdwenen zijn, ik vermoed echter dat het gewoon opgeruimd is.

Een blik op het horloge leerde me dat ik toch dik 3 uur onderweg was geweest van Stiens naar Leeuwarden.

Hiermee komt een einde aan mijn speurtocht naar restanten van 'Het Dokkumer Lokaaltsje, gelukkig zijn er nog genoeg andere verdwenen spoorlijnen te onderzoeken.

#

Update 2006: zie Einde van het Dokkumer Lokaaltsje
Previous Page

Creative Commons License