Aan de andere kant van de fabriek kom ik mijn eerste "Unfallgefahr
Bahnanlage" bordje van de dag tegen. Niet dat er veel is wat
duidt op een 'Bahnanlage', het spoor is duidelijk al een tijd terug
opgeruimd. Tot mijn verbazing liggen de rails echter nog wel in de
straat bij de volgende spoorwegovergang, zij het bijna verstopt onder
het asfalt. Kennelijk was opbreken en repareren van de bestrating
teveel moeite.
Aan de andere kant van de glanzende
silo's. De rails moeten ergens rechts gelegen hebben.
In
het wegdek zitten de rails echter nog wel. Die 'Unfallgefahr' bordjes
word je op den duur behoorlijk flauw van.
Vanaf hier ligt een keurig geasfalteerd fietspad langs de spoorlijn.
Omdat het landschap een beetje golft wisselt de overwoekerde spoordam
van hoogte. Ook bij andere spoorwegovergangen blijkt het spoor nog
in het wegdek te zitten en ook staan overal de "Unfallgefahr
Bahnanlage" bordjes. Opvallend is nog de zo nu en dan uit de
grond stekende rijen railstaven langs de spoorlijn. Ik kan me hier
geen nut bij voorstellen.
Nieuwsgierig naar wat er op de andere kant van dat witte bordje staat?
Nou, ook niks. Is er kennelijk in de loop der jaren afgebladderd.
Zal wel iets in de orde van "Halt für Zugfahrten" geweest
zijn.
Keurig asfalt langs een strook bos
wat ooit spoorlijn was.
De spoorlijn (en het fietspad) lopen nu achter een rij huizen langs.
Veel huisbezitters blijken het spoor al lang geleden bij de tuin getrokken
te hebben. Illegaal waarschijnlijk, want de "Unfallgefahr"
bordjes doen vermoeden dat het nog steeds Deutsche Bahn bezit is.
De spoorbaan, hier direct naast het
fietspad, is 'ingetuind' door aanwonenden.
De rails in het wegdek van de Vardingholter
Strasse lijken zo bij die mensen hun tuin in te lopen. De rails houden
echter meteen na het asfalt op.