Na het inhaalspoor wordt weer een hoek afgesneden
dus steken we eerst de Archimedesweg weer over...
...dan door de voortuin van dit bedrijf...
...en dan wordt de Einsteinweg overgestoken.
Naar links gaat het naar het terrein van GTI.
Naar rechts loopt het spoor dood tegen
een stootblok. Let op het knikje vlak voor het stootblok, dat doet vermoeden
dat het spoor vroeger nog een eindje doorliep. Op de achtergrond zweeft
het wegdek van de Slauerhoffbrug. Architectonisch gedurfd, technisch een
gedrocht.
Een tiental meters achter het stootblok
op de vorige foto vind ik nog een stootblok, verscholen in de bosjes. Ook
de topografische kaart duidt aan dat het spoor tot hier liep.
Nog even terug de andere kant op, richting
het bedrijfsterrein van GTI-FIB
Een plaatje door het hek van GTI. Volgens
de kaart zijn er hier verder geen aftakkingen en loopt het spoor na een
100 meter dood.
Update: Niet lang nadat ik deze foto's maakte
werd het spoor opgebroken. Het materiaal zal gebruikt worden door Stichting
Stoomtrein Fryslân.
Wissel en straatspoor, klaar om afgevoerd
te worden.
En een hoopje railstaven bij de steenhouwerij
Deel 2: De Zwette
16-09-06
De stamlijn naar de Zwettehaven begint bij
het Stephenson viaduct. Ook deze lijn is doorgeknipt.
Een blik naar het westen. Het spoor loopt
zo'n halve kilometer naast de spoorlijnen naar Sneek en Harlingen. Hier
is het spoor nog goed begaanbaar maar verderop is het een ondoordringbaar
oerwoud. Maar even omgefietst dus.