De spoordam wordt hier steeds hoger, of eigenlijk zakt het landschap.
Op het hoogste punt is een mooie hoge brug. Het naar beneden klauteren
over de bevroren grond blijkt nogal een gevaarlijke bezigheid, ik
beland meerdere keren bijna op mijn achterste. Maar je moet wat overhebben
voor een foto. |
Ik weet niet precies waar het begrip
'duiker' ophoudt en het begrip 'brug' begint, eigenlijk is dit dezelfde
constructie als de eerdere duikers. |
Maar weinig verder loopt de spoorlijn al weer op de zelfde hoogte
als de rest van het landschap. Het zandpad houdt op bij de volgende
spoorwegovergang. De spoorlijn, met bomen begroeid, zakt hier nog
een stukje verder totdat er zelfs water (nouja, ijs nu) op blijft
staan. Via een parallelweg is de spoorlijn goed te volgen. |
IJsbaan |
Even voor de kruising met de Barloer Ringstrasse staat een woning
aan de spoorlijn die me erg aan een stationsgebouw doet denken. Het
dorp Barlo ligt echter nog een stukje verderop. |
Ik weet het niet. Typisch huis in
elk geval, gezien de andere (zuid-) kant een blinde muur is. |
an de kruising met de ?? is niks meer te zien, de spoorlijn is nog
wel goed te herkennen aan een strook bosjes. Aan de andere kant van
de Barloer Ringstrasse duikt de spoorlijn het bos weer in.
Bij Barlo verschijnt hij weer en zal hier een stuk langs de weg gelopen
hebben, al is daar niks meer van te zien. Hier is een "Gaststätte
'Zum Bahnhof'" (met Biergarten!). Kandidaten voor het Bahnhof
zelf zijn me niet opgevallen.
Direct hierna loopt de spoorlijn over het terrein van een veevoerfabriek
met grote silo's, waar men druk in de weer is met sloopwerkzaamheden.
Deze fabriek zal de reden wel geweest zijn dat het spoor vanaf hier
tot Bocholt er nog lange tijd gelegen heeft en zelfs nog op mijn kaart
staat. Dat mijn kaart niet echt betrouwbaar is op dat gebied zou later
blijken. |
Sloopwerkzaamheden bij de fabriek. |
|
|