p:
0-1-2-3-4-5-6-7
Home
Personal
Railtracking
Enschede-Gronau
Enschede Noord -
Enschede Zuid -
Leeuwarden -
Hellendoorn -
Goor - Neede -
Zoutkamp -
Maastricht -
Winterswijk -
Winterswijk -
Bocholt
Bocholt - Borken
Quakenbrück -
BW Rheine
Rheine -
Burgsteinfurt -
Hochneukirch -
Jülich -
Ruwertalbahn
Hunsrückbahn
Leeuwarder
Franeker - Arum
Einde Dokkumer
BW Oebisfelde
Oebisfelde -
Salzwedel -
Badel -
Abandoned
Grootse Plannen
Other
De spoordam wordt hier steeds hoger, of eigenlijk zakt het landschap. Op het hoogste punt is een mooie hoge brug. Het naar beneden klauteren over de bevroren grond blijkt nogal een gevaarlijke bezigheid, ik beland meerdere keren bijna op mijn achterste. Maar je moet wat overhebben voor een foto.

Ik weet niet precies waar het begrip 'duiker' ophoudt en het begrip 'brug' begint, eigenlijk is dit dezelfde constructie als de eerdere duikers.
Maar weinig verder loopt de spoorlijn al weer op de zelfde hoogte als de rest van het landschap. Het zandpad houdt op bij de volgende spoorwegovergang. De spoorlijn, met bomen begroeid, zakt hier nog een stukje verder totdat er zelfs water (nouja, ijs nu) op blijft staan. Via een parallelweg is de spoorlijn goed te volgen.

IJsbaan
Even voor de kruising met de Barloer Ringstrasse staat een woning aan de spoorlijn die me erg aan een stationsgebouw doet denken. Het dorp Barlo ligt echter nog een stukje verderop.

Ik weet het niet. Typisch huis in elk geval, gezien de andere (zuid-) kant een blinde muur is.
an de kruising met de ?? is niks meer te zien, de spoorlijn is nog wel goed te herkennen aan een strook bosjes. Aan de andere kant van de Barloer Ringstrasse duikt de spoorlijn het bos weer in.
Bij Barlo verschijnt hij weer en zal hier een stuk langs de weg gelopen hebben, al is daar niks meer van te zien. Hier is een "Gaststätte 'Zum Bahnhof'" (met Biergarten!). Kandidaten voor het Bahnhof zelf zijn me niet opgevallen.
Direct hierna loopt de spoorlijn over het terrein van een veevoerfabriek met grote silo's, waar men druk in de weer is met sloopwerkzaamheden. Deze fabriek zal de reden wel geweest zijn dat het spoor vanaf hier tot Bocholt er nog lange tijd gelegen heeft en zelfs nog op mijn kaart staat. Dat mijn kaart niet echt betrouwbaar is op dat gebied zou later blijken.

Sloopwerkzaamheden bij de fabriek.
 
Previous PageNext Page

Creative Commons License