![]() |
|
In elk geval wordt het spoor na het bruggetje totaal onbegaanbaar door hoge braamstruiken en werd ik genoodzaakt door de bosjes naast de spoordijk te gaan lopen. Na een tijdje zag ik dat de spoordijk weer begaanbaar was. Er was zelfs een breed pad. Het spoor zelf bleek hier half opgeruimt, dat wil zeggen dat de bielzen verdwenen waren maar dat de spoorstaven alleen maar aan de kant gegooid waren. Ook vielen snoeisporen op, kennelijk moet men hier langs kunnen met een auto ten behoeve van een schakelkast/rioolput oid. Hier vond ik ook een houten kist met metalen dingen (dubbelgevouwen strip met een 90 graden hoek en een knik, geen idee wat het zijn). Heb er 1 meegenomen en deze op de kruising Westerval/Aukevleerstraat in een boom gehangen omdat ik 'm niet het hele eind wou meeslepen. Ik zal 'm later eens ophalen als souvenir.
Het spoor liep zo ongeveer dwars over de kruising. Ik weet niet of die kruising er toen al zo bij lag, denk het niet eigenlijk. Aan de andere kant is het spoor gemakkelijk weer op te pakken. Ook een groot bord 'Usseler-Halte' met een stel andreaskruisen geven een niet zo stille hint.
De spoordijk, na bij mensen door een tuin te lopen, is verder volledig begroeid maar makkelijk te volgen. Na wat prikkeldraad overklim akties kan ik tot de volgende overweg weer over de spoordam lopen. Hier blijkt dat dit kennelijk als priveterrein beschouwd wordt door bewoners van een huis naast de spoordijk, gezien de spoordijk afgesloten is met een hekje.
Voorbij deze overweg zijn echter alle sporen van het voormalige lijntje grondig weggevaagd door de aanleg van een nieuw industrieterrein. Na een tijdje gedwaald te hebben op een volkomen verlaten en dodelijk saai industrieterrein kwam ik tot de conclusie dat men kennelijk ook het stratenplan volkomen omgegooid had want ik kon ook de schuine straat die op de voormalige spoorlijn zou moeten liggen niet vinden.Vlakbij de A35 kon ik het spoor toch nog voor een tiental meters weer oppakken.
![]() ![]() |