Een paar dingen vielen me
op.
- De brug ligt scheef in het spoor, terwijl de Glane toch vrij haaks het
spoor lijkt te kruisen. Waarschijnlijk is de loop van de beek in het verleden
anders geweest (gekanaliseerd?).
- De brug is voorbereidt voor dubbelspoor, althans zo lijkt het. Het stelsel
van steunmuren maakt wat rare bochten en het feit dat de brug scheef in
het spoor ligt maakt het er niet gemakkelijker op.
Bart Peters:"Als je
naar de loop van de Glane kijkt, zie je dat deze van noord naar zuid toch
behoorlijk in oostelijke richting verschuift ter hoogte van de spoorlijn.
Blijkbaar was het makkelijker een scheve brug te maken dan de loop van
de beek iets te wijzigen zodat hij de spoorlijn wel haaks zou kruisen.
Volgens mij is de spoorbrug toch gewoon voor enkelspoor ontworpen, de
lange muren dienen ervoor om te zorgen dat het dijklichaam niet in de
beek wegzakt."
Foto in westelijke richting. Opvallend
is de scheve ligging van de brug en de mogelijkheid tot verdubbeling van
het spoor. Aan de leuning hangt nog een stuk prikkeldraad waarmee de brug
eens afgesloten geweest is.
Foto in noordelijke richting. De zon doet
vervelend bij het foto's maken. Ook hier lijkt een stuk gerepareerd. Bovendien
heeft iemand er een roze 1 en 2 op geschilderd om onbekende reden.
Zelfde als vorige foto, maar nu van wat
dichterbij
Nog een laaste foto met de rare loop van
de steunmuren
Waarom ik zoveel foto's van de brug gemaakt heb? Omdat ik met het idee
rondloop deze op mijn modelspoorbaan na te gaan bouwen.
|